Saturday, January 27, 2024

Renew Roadtax dan Insurans Kereta Termurah Takaful Malaysia

Insurans Kereta dengan Non Claim Cash Back Bonus 15%
Insurans kereta dengan cashback sehingga 15%



Kereta adalah satu keperluan. Kebanyakkan kita memiliki satu kereta. Dan ada yang memiliki dua dan tiga kereta mengikut keperluan.

Dan apabila sampai masa untuk memperbaharui insurans kereta, setiap tahun akan menjadi beban. Disebabkan harga insurans kereta yang tinggi. Jadi setiap tahun kita akan memilih insurans kereta yang termurah dan paling banyak benefit demi kereta kesayangan kita.



Sebab itu Syarikat Takaful Malaysia menyediakan pelan insurans kereta terbaik dan termurah. Kerana dengan tambahan Cashback 15% mengikut prestasi semasa syarikat pada tahun tersebut dan tiada claim atau tuntutan kereta oleh pemilik. Sebagai tambahan kepada NCD 55% rebate tanpa tuntutan. Jadi keseluruhan diskaun maksimum anda boleh dapat sebanyak 70%.

Selain itu, setiap penumpang insurans kereta Takaful Malaysia diberikan insurans Personal Accident Percuma sebanyak RM15,000 bagi setiap penumpang mengikut jumlah tempat duduk kereta. 

Sebagai contoh :

Kereta 5 tempat duduk. Dinaiki oleh 5 orang penumpang termasuk pemandu.

Pengiraan Kelayakan Faedah Personal Accident = RM15,000 x 5 orang = RM75,000.

Tapi bagaimana kelayakan kalau masa itu ada lebih 5 orang? Syarikat Takaful Malaysia masih memberikan jumlah yang sama iaitu :

Kelayakan kereta 5 tempat duduk = RM15,000 x 5 orang = RM75,000.
Disebabkan dinaiki 6 orang maka benefit dibahagikan kepada 6. RM75,000 / 6 = RM12,500 untuk setiap penumpang.

Dan benefit Personal Accident ini adalah PERCUMA tanpa sebarang tambahan.

Jika anda ingin mengetahui lagi tentang benefit tambahan Personal Accident dan juga rider Motor PA Plus (termasuk Unlimited Towing) anda boleh ke Page ini : Benefit Terbaru Insurans Kereta Takaful Malaysia

Dan sekiranya anda memerlukan Pelan Personal Accident Tambahan bukan untuk semasa dalam kereta anda sahaja, anda boleh baca di : TAKAFUL MALAYSIA myPA CARE. Coverage RM50K, Hanya 16 Sen sehari. Murah!

Jangan lupa juga Apps paling penting untuk Pemandu iaitu APPS TELE BANTUAN.
Anda ingin balik kampung? Boleh baca insurance coverage : TRAVEL INSURANCE















No comments:

Post a Comment